Lawan Kerajaan Kemudian Lari Ke Luar Negara


Rupanya di Malaysia ni dah tak ada keadilan.. Kononnya di Malaysia ni dah tak ada kebebasan bersuara.., sebab tu lah ramai yang sokong Anwar dan Pakatan demi mencari sebuah ruang untuk menyatakan pendapat sendiri walaupun pendapat tu tak diperlukan dan tak memberi sebarang jasa kepada negara..

Sebagai contoh.., budak yang bernama Ali Abd Jalil yang hina Sultan Johor tak berapa lama dulu.. Sekarang ni budak tu dah lari ke Sweden dengan bantuan dari geng-geng Pakatan.. Katanya.., di Sweden lebih selamat sebab disana boleh maki hamun Raja sesuka hati tanpa kena tangkap..
Bagus betul idea tu kann.. Rasanya semua penyokong Pakatan dan pemuja Anwar harus ikut jejak langkah yang sama macam Ali Abd Jalil..

Tak ketinggalan sorang lagi budak cina yang bernama Alvin Tan.. Dia ni pulak lari ke U.S sebab menghina Islam pada bulan Puasa hari tu.. Masa semua umat Islam sedang jalani ibadah puasa, Alvin pulak dengan sinisnya ajak umat Islam semua makan babi yang kononnya sedapp sangat..

Bila umat Islam marah dan laporan Polis dibuat.., Alvin cepat-cepat lari dan tuduh pulak kerajaan zalim dan gunakan politik untuk bangkitkan isu perkauman serta gunakan Polis sebagai alat untuk menakut-nakutkan rakyat.

Dua kes ni menunjukkan bahawa dah tak ada keadilan di Malaysia kerana undang-undang diamalkan sepenuhnya.. Dan kebebasan bersuara juga dah hilang sebab kerajaan Najib tak benarkan rakyat membuat provokasi mengikut prinsip Rukun Negara.

Sebab tu lah ramai sokong Anwar dan Pakatan.. Mereka semua nak negara Malaysia jadi sebuah negara yang tak ada undang-undang dan juga negara yang rakyatnya boleh cakap apa saja tanpa dikenakan sebarang tindakan..

Elok rasanya semua penyokong Anwar dan juga Pakatan mengikut jejak langkah Ali Abd Jalil dan juga Alvin Tan.. Mereka patutnya keluar beramai-ramai berpindah keluar negara kerana Malaysia ni dah tak ada keadilan dan zalim serta kejam dibawah pemerintahan Najib..

Penyokong Anwar dan Pakatan bolehlah teruskan kutuk dan maki Malaysia di luar negara sepertimana yang Ali Abd Jalil serta Alvin buat.. Mereka tak akan kena tangkap jika buat macam tu diluar negara..

Anwar pindah ke Turki.. Guan Eng dan Kit Siang balik ke Tongsan.. Mat Sabu dan Nizar hijrah ke Mesir.. Dan semua penyokong mereka ikut sekali satu kapal.. InsyaAllah akan aman Malaysia tanpa sebarang kanser-kanser ni semua dalam negara..

Maka.., akan terselamatlah semua pintu-pintu pagar Institut Pengajian Tinggi dan juga Dataran Merdeka tanpa manusia-manusia berhaluan kiri tu semua.. Kan bagus kalau semua tu jadi... Hmmm...


Sumber : Utara News

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.